Koncept kontinua v praxi
Petra Janoušková o samohlídání po vzoru indiánů, důvěře ve svou intuici i intuici dítěte a stanovování hranic.
Koncept kontinua v praxi
Petra Janoušková o samohlídání po vzoru indiánů, důvěře ve svou intuici i intuici dítěte a stanovování hranic.
Škoda že se mi to pořád seká na čase 12.30 a nechce se to dál rozjet…
Moc děkuji za dnešní přednášku. Oceňuji ladné vedení rozhovoru, otevřenost a srozumitelnost přednášející. Ze dneška si odnáším pro sebe i já ocenění, že i když jsem nečetla knihy, že koncept kontinua a samohlídání provozuji samospádem a intuicí. Milá Petro, děkuji za vědomí, že je nás víc a mnoho a mnoho. Děkuji vám za inspiraci – zmiňované knihy už mám objednané v knihovně. A hlášku „Když chci vychovat dítě, musím vychovat nejdříve sebe.“ předám na nástěnku našemu tatínkovi 🙂 S pozdravem Alena a František junior
Děkuji za přínosnou přednášku, která mě přirozeně vede k přemýšlení, sebereflexi a plánům, jak mnohdy lépe „na to“.
Děkuji za krásnou přednášku. Tento způsob „výchovy“ praktikuji tak nějak přirozeně už šest let. Zmiňovanou knížku neznám, ale hned si ji půjčím a přečtu. Tuto přednášku by měli mít povinnou všichni rodiče. Knížka by se mohla rozdávat hned v porodnici. Bohužel mi dnešní výchova většiny rodičů připomíná snůšku příkazů a zákazů. Dětem je stále něco diktováno, nemají vůbec možnost přirozeně se rozvíjet.
Jinak o šestileté dceři všude (mš, zš, u lékaře, u holiče, v kroužcích) říkají, že je moc hodná, šikovná, všichni pějí jen samou chválu. Asi je to tak. A tak musím dodat, že jsem ji nikdy „nevychovávala“. Nevědomě jsem použila „samovýchovu“ a rozhodně v tom hodlám pokračovat.
Přes Jardu Duška a jeho přístup k životu jsem se dostala ke knížce od Naomi Aldort, kterou jsem si hned zamilovala 🙂 Tak nám všem přeji, ať takto uvědomělých rodičů je čím dál víc. Ve školkách a školách pak budeme potkávat šťastnější a hodnější děti. Simona
Dobrý den, kontaktní rodičovství jsem uplatňovat nemohla, jelikož jsem pěstounkou-sama skoro čtyřletého chlapečka, který skoro celý první rok prožil v ústavu. Možná pak bylo pro mě lehčí mluvit na něj nešišlavě, takže u neuroložky povel „hačí“ jsem musela přeložit na sedni si. Vlastně jediné slovo, které uměl, bylo teta, učila jsem ho teprve lézt s nožičkami u sebe a těch pastí bylo příliš, jelikož znal jen prostředí, kde vše pro děti bylo dole a vše pro dospělé nahoře. Nějak jsem sama jednala podle Čtyřech dohod a následných knih, což je vlastně podobné vašemu principu. A k tomu jsem hodně vše vysvětlovala a říkala i následky. Teď po třech letech se všichni diví, jak je na mě navázán a nemá poruchu attachmentu a dokonce již asi půl roku spí u mě ve velké posteli. Proto se vrátím k „pastím“, jak je tu uvádíte. Se silnicí problém nebyl a dokonce to učí i jiné děti (a v metru jde vysvětlovat lidem, že nemají stát na čáře nebo za ní). Igelitka – přečetla jsem mu nápis dole „nebezpečí udušení, toto není hračka“ a pak si to ještě nechal přečíst od první návštěvy a stačilo. U kytek mi dalo větší práci vysvětlit ostatním, že jen tak něco utrhnout a sníst bez vysvětlení je pro dítě matoucí. Malému stačilo říci, že se má zeptat než něco začne jíst. A pozor!!! Na něco zde bylo zapomenuto – léky! Nějaké kupujeme v lékárně, nějaké sirupy děláme doma a dětem říkáme, že je sami nesmí jíst a co by se mohlo stát. Pravidelně beru na štítnou žlázu a alergie, tak jsem je měla nahoře na skříni. Jednou jsme byli oba nemocní, brala jsem antibiotika a oba jsme si šli po obědě lehnout. Probudil se dříve, přistrčil si velkou židli a nějak si je všechny prohlédl a jeden největší si vzal – zjistila jsem dle odpadlého maličkého kousku hliníku jinak vše vrátil nazpět. Nejdříve jsem zkusila, aby zvracel, pak jsem volala sanitku a po domluvě s toxikologií stačilo černé uhlí, takže si to jezení prášků doopravdy užil. Pak jsme to probírali a byl si vědom všeho a právě proto to udělal – chtěl totiž jet sanitkou, což jim jen tak neumožníme nikdo max.si sednout a bez sirény. Někdy prostě nedomyslíme, co se v tom malém mozečku spojí. Hodně štěstí všem. Markéta
Dobrý večer, moc děkuji za hezky strávený čas u dnešní přednášky 🙂
Uuuu tesat do kamene, jak se říká. Děkuji za toto povídání a informace a energii 🙂
Dobrý večer.
Koncept kontinua jsem četla před 6ti lety, když se narodila první dcera. Velmi mne oslovil a dokud jsem s ní byla doma a nemusela do práce, dal se perfektně aplikovat. Zlom u nás začal s nástupem do školky a do práce. Přišlo mi že už jen v rychlosti přikazuji. V současné době jsem opět na mateřské a opět se začínám vracet k podobné komunikaci, i když je to těžší. Moc děkuji za toto krásné video. Vaše příklady ze života byly jsk od nás z domova, moc za ně děkuji. Dodala jste mi vnitřní klid. S pozdravem Anežka Procházková
(P.S.: Jdu si knihu znovu po letech přečíst 🙂
Moc pěkné, praktické, užitečné,…! Moc díky!
Dekuji za prijemnych 45min prednasky, za zkusenosti s praktikovanim prirozene vychovy, za Vas cas, ktery jste tomu venovaly, rada jsem si vse znovu pripomela a uvedomila si kolik toho vlastne mame ve svych rukach ☺
Vsem preji laskave a vedome rodicovstvi !
…Lena ☺
Děkuji! Konečně jsem se dostala až na konec videa.rozhovor mě jen ujistil v tom že to co snažím uvést do praxe sama se svým dnes už 18 měsíčním synem není vůbec špatně…ba naopak ať si tchyně s kterou sdílíme společně dům říká co chce
Děkuji vám tisíckrát !!!! nejsme v tom sami…jen já a můj Tadeášek… Protože můj drahý muž to taky zrovna dvakrát se mnou nesdílí….zřejmě má v sobě opravdu zakódované „křivdy“ raného dětství..dle slov mě tchýně… Měla chlapečka lio vycepovanyho… Je mi ho líto že si nemohl svoje dětství užít se vším tím krásným…
Budou tato videa někdě později k dispozici, ráda bych je pustila i manželovi…
Dnes se mi nechtělo ponocovat, ale nakonec jsem moc ráda, že jsem si přednášku poslechla. Příklady z praxe jsou velmi dobře vybrané a velký přínos pro mě mělo upřesnění, jak účinně nastavovat hranice. Někdy si sama nejsem jistá, zda něco dítěti chci, nebo nechci dovolit, říkám „tohle nedělej“ a zároveň se nevydržím nesmát, protože syn (13 m.) se na mě usmívá a pokračuje v „zakázané“ činnosti, evidentně se dívá, co já na to. Takže pro mě velmi platí, že chci-li nastavovat (nebo nenastavovat) hranice, musím se nejprve vnitřně a doopravdy rozhodnout. Petře Janouškové děkuji, že mi to připomněla. Chceme s partnerem vychovávat dítě (děti) s láskou, možností se dohodnout, vyjádřit beze strachu názor i své pocity, ale i to rodičovské vedení je zjevně pro děti neméně důležité.
parada. tiez mam 3 deti a tiez to u nas vsetko funguje. teraz. pri prvej dcere mi zial vela veci nedocvaklo. tretia je ukazkovy priklad ako sa to da 🙂